Jak ukládat příchozí e-maily ručně souborem

Někdy může nastat komplikace, kdy je třeba aplikace TESS Online evidovat příchozí e-mailové zprávy z důvodu, že dojde k přerušení propojení aplikace s e-mailovou schránkou podatelny. Například se to stalo v případě změny verze autentizace u sw balíčku Office 365 od společnosti Microsoft od listopadu 2022 na OAuth 2.0.

Jak postupovat, abyste pod číslo jednací dostali e-mailové zprávy? Návod níže představuje funkci Vlož příchozí ze souboru, který tuto kauzalitu řeší celkem snadno. Je třeba si e-mailovou zprávu uložit na PC jako soubor (.eml nebo .msg) a pak vložit do aplikace skrze danou funkci.

Návod na vložení příchozí emailové zprávy ze souboru pod číslo jednací

  1. Uložte si e-mailovou zprávu do PC. Většinou musíte mít označenou zprávu a nahoře vlevo klikněte na Soubor a Uložit jako. Poté si vyberte místo uložení v PC a zprávu uložte. Pokud si nebudete vědět rady, poproste svého IT pracovníka. Zde je návod, jak uložit e-mail jako soubor v Outlooku do PC. V aplikaci Thunderbird je to podobné.
  2. V aplikaci TESS Online (v modulu Elektronická evidenci dokumentů) klikněte na ikonu fx vpravo nahoře a vyberte volbu Vlož příchozí ze souboru.
  3. Vyberte soubor v PC a uložte.
  4. Otevře se formulář příchozího dokumentu, ten editujte a uložte.
  5. Číslo jednací je zaevidováno.

Podobný postup je možné použít také v případě, kdy zapomenete evidovat odchozí e-mailovou zprávu úředního charakteru. Použijte funkci Vlož odchozí ze souboru. Postup je identický. Jen se změní volba v Možnosti aplikace (ikona „fx“).

Odběr novinek

Odebírejte novinky ze světa elektronické spisové služby a legislativy s ní spojené
Odesílám..
Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.