Urychlilo mi to práci. Například už nemusím používat podací razítko. Tisknu si v aplikaci štítky s čárovými kódy a všemi údaji na několik kliků. Servis a podpora ze strany společnosti T-MAPY je velmi dobrá.
Hana Moravcová
referentka spisové služby
Pokud jste si již prošli článek O čem je spisová služba, který hovoří na téma, co vedoucí spisové služby bude mít na starosti a jak pro něj bude výkon spisové služby náročný, přistoupíme k dalším důležitým otázkám bytí všech úředních (státních) dokumentů ve vaší organizaci:
Kdo by měl být ideálně odpovědný za vedení spisové služby – komu dát agendu na starosti
Jak zaměstnance přesvědčit, aby spisovou službu vykonávat chtěl
Najděte typického „administrátora“, pracovníka, který má rád administrativní práci, který je známý tím, že chce mít vše ťip ťop – mít vše pod kontrolou, v pořádku, přehledně srovnané a bezchybné.
Pokud jste menší organizace a nemůžete si dovolit zaměstnance spisové služby na plný úvazek (což nemůže asi 95 % organizací), můžete nabídnout pozici vedoucího spisové služby ekonomce, účetní, administrativnímu pracovníkovi, sekretářce nebo třeba i učiteli (jste-li škola), který splňuje zmíněné schopnosti.
V některých případech si spisovou službu vezme na starosti přímo vedoucí organizace. Ne vždy je to dobrý nápad. Zejména pokud nemá dané schopnosti a administrativa ho nebaví. Nicméně někdy vedoucí organizace nemá na výběr a musí tuto agendu obsloužit sám. V případě, že je naším zákazníkem, poskytujeme mu servis potřebný k tomu, aby mu šla práce od ruky.
Jak přesvědčit někoho, kdo už má pravděpodobně na starosti více administrativní agendy, aby vedl spisovou službu, která je nutná a bez jejíhož řádného vedení by mohla organizace dostat pokutu od oblastního archivu za nedodržování zákona o archivnictví a spisové službě?
To bohužel může mít na svědomí špatně vedenou spisovou službu a poté sankce při kontrole spisové služby od oblastního archivu.
Prozkoumejte bezplatně, jak vám ucelené řešení elektronické spisové služby
TESS Online, může šetřit čas, rozpočet i zlepšit atmosféru úřední práce v organizaci.